לא נופלים ברשת

המדריך המלא לבדיקת חנויות באינטרנט בכל היבט של הקניה

מעבר למתחרה
תמיד אפשר לעבור לאתר קניות אמין יותר!
 
רשת האינטרנט היא כבר מזמן לא רק מקום מרשים למצוא מידע בכל תחום. כיום המסחר האלקטרוני מציג את עוצמתה של רשת האינטרנט ומדגיש לכל סוג של עסק עד כמה הוא חייב אתר מסחרי בעידן המתקדם שבו אנו חיים היום. ההבנה שרשת האינטרנט היא מקום מצוין להגיע לכמויות אדירות של לקוחות הביאה לפתיחה של חנויות וירטואליות רבות שמציעות מגוון רחב של מוצרים.
 

למרבה הצער, הגינות ואמינות אינן תמיד נר לרגליהם של אתרי מסחר ברשת ולכן ללא ביצוע בדיקות רלוונטיות רואים לקוחות רבים כיצד הם מסכנים את כספם. התחרות העצומה מביאה להבטחות שווא, להצגת נתונים לא מדויקים, לשבחים לא מבוססים על מוצרים שונים, ולבסוף לגרימת עוגמת נפש מיותרת לגולש שבסך הכול רצה לרכוש מוצר טוב ממיטב כספו.

נציג בפניכם את הנקודות החשובות לבדיקת חנות מקוונת בכדי שלא תפלו ברשת ולא תחששו לבצע קניות ברשת האינטרנט על בסיס קבוע. נסביר לכם מה לבדוק וכיצד לבדוק ובנוסף גם נדגיש נקודות שלעתים הצרכן הממוצע לא מעלה אותן בדעתו. כך תוכלו לראות את הרווח בקניה מחנות רצינית ואת ההפסד שבפיתוי של חנות שמונעת מכם חוויית קניה אמינה, בטוחה ומוצלחת.

פרסום אמין

מהלכי פרסום שונים הם שמושכים אותנו אל עסק מסוים. מתחילת ימי הפרסום המקצועי יכולנו לראות כיצד בלא מעט מקרים יש הבדל עצום בין הבטחות לבין המציאות בשטח. בדיקה נקודתית של 2 אלמנטים עיקריים המרכיבים את הפרסום וההצגה של מוצרים בחנות וירטואלית תאפשר לכם להימנע מקניה גרועה.
פרסום אמין

מלאי – בחנויות שונות מציגים מוצרים שכלל לא נמצאים במלאי החנות או במלאי של היבואן שעמו הן עובדות. בין אם מדובר בטעות ובין אם חלילה מדובר בזדון הרי שבשורה התחתונה אתם לא תקבלו את המוצר שהזמנתם. כך קורה שבצורה מרגיזה מאוד מציעים לכם מוצר חלופי נחות יותר שמשאיר יותר רווח לחנות ויוצר פחות התאמה לצרכים ולדרישות שלכם.

חפשו ביקורות על חנות וירטואלית בכדי לראות האם לקוחות שרכשו מוצרים אכן קבלו בדיוק את מה שהזמינו. בנוסף, במהלך הרכישה עצמה צרו קשר עם נציג שיבטיח לכם את הדגם המדויק שהזמנתם ויתחייב בצורה מדויקת לכך שתוכלו לבטל ולקבל את כספכם בחזרה אם החנות לא תעמוד בצורה הוגנת בצד שלה בעסקה ביניכם.

מחיר – הצגת מחיר נמוך הוא דבר ברור ומקובל והוא נעשה במטרה להציג את החנות כתחרותית וזולה יותר מאשר מתחריה. עד כאן הכול בסדר, אך יש חנויות שמציגות מחיר נמוך, סוגרות אתכם עסקה, ולאחר מכן מעדכנים אתכם שהמחיר אינו כולל אלמנטים חשובים (הובלה, פריט משלים שדרוש להנאה מושלמת מהמוצר, וכיו').

קודם כל אל תמהרו וחשבו בצורה הגיונית. מאחר ואנו חיים בעולם שבו "אין ארוחות חינם" הרי שמחיר נמוך מאוד יכול להיות פתח לצרות ולתוספות שאמורות להיות חלק מהמחיר הבסיסי. בנוסף לכך, בעת השוואת מחירים איכותית תוכלו לבדוק לעומק מה בדיוק כולל המחיר ולברר זאת גם ע"י יצירת קשר עם מנהלי החנות.

יבוא

חנויות רבות מציגות מוצרי יבוא שאינם מיוצרים בישראל ולכן יש לבדוק כיצד הדבר משפיע על הצרכן. לנושא היבוא יש את החוקים והכללים שלו אך הוא מציג תחום פרוץ שבו אפשר להיפגע בקלות כשמזמינים מוצר מסוים ברשת האינטרנט.
יבוא

בין יבואן רשמי ליבוא מקביל – יצרניות בחו"ל מעדיפות לעבוד עם יבואן רשמי במדינה שאליה הן שולחות את מוצריהן. כך הן יודעות שהיבואן ישמור על הרושם החיובי שמנסה היצרנית להציג בכל רחבי העולם. אך חנויות שונות עובדות עם יבואנים מקבילים, וחשוב להבין איזה נזק זה יכול לעשות ללקוח הממוצע.

1. יבואן רשמי יציג אחריות מקיפה וארוכה יותר מאשר יבואן מקביל.

2. ליבואן הרשמי תהיה הסמכה מחברות בינלאומיות שאת מוצריהן הוא משווק בכדי לדאוג לכל פריט או ידע שיכול לשפר את הנאת הלקוח מהמוצר.

3. חלקי החילוף שיהיו בידיו של היבואן הרשמי יהיו מקוריים ובנוסף לכך הם גם יהיו זמינים. יבוא עקיף יכול להתבצע בצורה פרטנית או חד פעמית ואז קשה למצוא חלקים למוצר שהתקלקל.

4. מעבדות השירות של יבואן רשמי ערוכות לכל תקלה ומציגות אנשי מקצוע שמכירים את המוצרים כבר שנים רבות. הסיכוי לקבל תיקון רציני למוצר מסוים או הסבר מקצועי ביבוא עקיף הם קטנים מאוד.

5. מוצרי יבוא מגיעים עם ספרי הדרכה בשפות זרות ויבואנים רשמיים עושים להם "לוקליזיציה" לשפה העברית. הוראות בעברית הן דבר הכרחי ברכישת מוצר מתקדם ומתוחכם מאחר ובלעדיהן קשה ליהנות מהתקנה מדויקת, משליטה בפונקציות השונות, ומניצול כל היכולות של המוצר.

חשוב מאוד לוודא שמוצר מסוים מיובא ע"י יבואן מקורי ואין שום בעיה לבצע את הבדיקה הזו. לחצו כאן להצגת היבואנים הרשמיים של המוצרים השונים. תוכלו לוודא שהם אכן היבואנים הרשמיים ע"י כניסה לאתרים המקצועיים שלהם ומציאת ההסמכות והאישורים שיוצגו לפניכם בין דפי האתר של כל חברה/יבואן.

אבטחת מידע

מי שחושב שכל "האקר" יכול לעשות מה שהוא רוצה ולגנוב פרטי כרטיסי אשראי מכל אתר הרי שיש לו טעות. מיד תראו כיצד אפשר לרכוש בחנות וירטואלית מקצועית שדואגת לרמת אבטחה מרשימה ולשמירה על לקוחותיה בכדי שיוכלו לישון בשקט לאחר כל קניה. יהיה לכם קל מאוד לבדוק אלו אתרים מציגים רמת אבטחה גבוהה לאחר שתכירו את הנקודות הבאות.
 
אבטחת מידע
 
תקן PCI – חנות וירטואלית איכותית תעמוד בכל 12 התנאים שמציבה "מועצת תעשיית האשראי" ותדגיש לגולש/לקוח כיצד תוכנות, נהלים, וביקורות, הופכים את פרטי הכרטיס שלו לשמורים כנגד איומים מגוונים וקשים ביותר.

בדקו באתר החנות האם אתם יכולים למצוא את תקן PCI או צרו קשר לקבל הוכחה מעשית לכך שהחנות קיבלה תקן רשמי ממועצת תעשיית האשראי.

פרוטוקול SSL – הצפנה איכותית שמונעת גישה לא רצויה של גורמים עוינים תוך הקפדה על שיטות שיוצרות התאמה בין הדפדפנים של הגולש ושל החנות.

בדקו שאתם רואים את הפרטים הבאים באתר: כיתוב של //:https בשורת הכתובת של דף התשלום, מנעול (נעול) קטן בתחתית הדף, וחלון כתובת צבוע בירוק.

אישור אבטחה - תוכנות אבטחה שונות מספקות שירותי אבטחת מידע כבר לא מעט שנים ומציגות טכנולוגיה ייחודית לסריקת האתר בצורה יומית. בדומה לאנטי וירוס שמותקן לרבים מאיתנו במחשב האישי. כך מודגש לגולש שהאתר מעודכן ברמות האבטחה הנדרשות ואין הוא מסתמך רק על פעולות מהעבר שהיו תואמות לאיומים ישנים או לפעולות אבטחה לא רלוונטיות.

חפשו את הסימון של חברת האבטחה אשר אחראית לסריקה היומית של מערכת גביית התשלומים בחנות (באתר No Risk מדובר באישור אבטחה McAfee Secure) בכדי להיות בטוחים שהאתר עבר את הסריקה היומית וקיבל את אישור חברת אבטחת המידע שהוא נקי מאיומים.

חברת סליקה איכותית – במקרים שבהם מועבר הגולש לכתובת אינטרנט אחרת בכדי לבצע את התשלום הרי שחברת הסליקה המחזיקה באתר חייבת להיות איכותית ורצינית בכל הקשור לנושא אבטחת המידע.

יש מספר חברות סליקה שנחשבות לאיכותיות מאוד ואנו שמחים להציג לכם את אלה שקבלו הסמכה ע"י חברות כרטיסי האשראי בישראל: פלאקארד, קרדיט 2000, קרדיט גארד, זז קרדיט, טרנזילה (אחראית על סליקה באתר No Risk), קארדקום בע"מ, VERIPAY, נאייקס, יעד שריג, טלארום, גי בי פרימיום.
 
אפשרויות תשלום
 
בכדי לספק ביטחון גדול יותר ללקוח חנות וירטואלית תציג מגוון אפשרויות תשלום בכדי שכל אחד יוכל לקנות בהתאם להרגליו ולהתנהלותו הכלכלית. לפניכם אפשרויות רציניות שחשוב למצוא אותן בחנויות ברשת.
 
אפשרויות תשלום
  1. תשלום בכרטיסי אשראי – פירטנו זאת בנושא אבטחת המידע בכדי שכל אחד יוכל להיות רגוע כשהוא מוסר את פרטי הכרטיס.
  2. העברה בנקאית – שיטה מצוינת למי שאחרי הכול עדיין לא מוכן למסור את פרטי הכרטיס או שאינו מחזיק בכרטיס אשראי.
  3. PayPal – שירות שמאפשר ויתור על שימוש בכרטיס האשראי בעת הקניות ברשת.

בדקו את אפשרויות התשלום שמוצגות באתר וצרו קשר עם האתר בכדי לראות עד כמה החנות יכולה לאפשר לכם לשלם בצורה הנוחה ביותר מבחינתכם.

התחייבות אמינה

עולם האינטרנט מתפתח בצורה מרשימה והתוצאה היא פיקוח גדול יותר, והגדרות נוקשות יותר שמאפשרות לגולשים לא רק לגלוש בצורה בטוחה אלא כמובן גם לרכוש באינטרנט ללא כל חשש. האינטרנט הופך ממקום שבו אחד מצדדי העסקה יכול היה לעשות ככל העולה על רוחו למקום שבו יש מחויבות לגולש/צרכן ויש תנאים שחובה לעמוד בהם.

עליכם כגולשים שמחפשים עסקה טובה לבדוק סימונים שונים באתר או תו אישי מזהה למשל, שניתן לחנות וירטואלית בזכות עמידתה בתנאים מחמירים ובזכות ביקורות שונות שעברה בהצלחה. בדומה לאבטחת המידע ניתן למצוא סימונים של גופי צרכנות רשמיים, גופים עסקיים אמינים, וכיו', המאשרים שמדובר בחנות מקצועית ששמה לנגד עיניה את טובתו של הלקוח.
יתרונות החנות

כך תוכלו ליהנות מהאלמנטים הבאים שחשובים ליצירת עסקה מצוינת –

  • רציפות אספקה – חנות איכותית תדאג לעבוד עם יבואן רשמי שיספק לה את המוצרים שהוא משווק בצורה מיידית ומלאה. כך אף לקוח לא יסבול מעיכובים, חוסרים, או הבטחות שווא.
  • תצוגה קבועה – בחנויות רבות אפשר למצוא לא מעט מוצרים שמוחלפים במהרה או שהחנות עובדת עם המון מותגים שחלק גדול מהם לא ממש מציג איכות משכנעת. הדבר יכול אולי להביא למחיר זול יותר אך מדובר לרוב בעסקה מזדמנת של מוצר שאינו נבדק כראוי או שאין לו "ותק" בשוק ולכן אי אפשר לדעת מהי איכותו האמיתית.
  • שירות לקוחות – נקודה כואבת בחנויות רבות ודבר שאף לקוח לא מעוניין לסבול ממנו. מציאת תו איכות באתר חנות וירטואלית יבטיח שתזכו ליחס מהיר ומקצועי ברגע שיש לכם תלונה, בקשה, שאלה, או כל דבר לגיטימי שאתם צריכים מבעלי החנות.

התייחסות לקהל היעד

לסיום, חשוב לנגוע בנקודה שרבים לא חושבים עליה. חנות וירטואלית איכותית תפנה בצורה ייחודית לכל קהל יעד מסוים, וגם אם היא מציגה מגוון של מוצרים היא תדע לשווק כל אחד מהם בצורה אישית עבור כל סוג של לקוח. דבר זה חשוב מאחר ואיש עסקים או נער מתבגר שמעוניינים לרכוש מחשב נייד למשל, יחפשו כל אחד את הנתונים שחשובים לו. וזו רק דוגמה קטנה מאחר ולכל חתך של לקוחות יש את הצרכים והדרישות שלו ולכן יש לפנות אליו בצורה אישית ורלוונטית.
 
טלפונים סלולריים
 
הכרת קהל היעד ע"י חנות וירטואלית היא דבר חשוב וכמובן גם ניתן לזיהוי.
  • בחנות מקצועית הנתונים מוצגים בצורה ברורה ע"י מידע רב ומדויק.
  • כל הנתונים הרלוונטיים מפורטים ולא מועתקים מתוך מפרט טכני משעמם.
  • צירוף של תמונות וקטעי וידיאו מקל על גולש שמעוניין להכיר את המוצר מכל צדדיו.
  • בדיקות מקצועיות והמלצות של לקוחות מגדילות מאוד את הסיכוי לקניה מוצלחת.

כבר בכניסה לאתר של חנות רצינית תוכלו לראות במו עיניכם את הדגשים של הנקודות הנ"ל ולהבין שאתם לא הולכים לקנות חתול בשק כמו שאומרים, אלא מוצר שמוצג במחיר תחרותי שאיכויותיו גבוהות והתאמתו לצרכים ולדרישות שלכם היא מושלמת.

מדריכים שימושיים:

כעת יש לכם את כל המידע הדרוש לכן פקחו עיניים, חשבו בהיגיון, ועשו בו שימוש לטובתכם.

דלג לתוכן מרכזי