נסיעה עם אופניים חשמליים בתחבורה ציבורית

תחבורה ציבורית כחלק מהנסיעה השלמה

במדינה מתוקנת תחבורה ציבורית היא בעלת חשיבות רבה לכל אזרח. בישראל של היום אנו מתחילים לראות כיצד השיפורים בתחבורה הציבורית מביאים למחשבה רבה מצדם של אילו שרכשו אופניים חשמליים ורוצים להגיע איתם גם לנקודות מרוחקות מאוד. היום, אם רוצים להגיע לבאר שבע בדרום, לתל אביב במרכז, או לחיפה וקריית שמונה בצפון, ניתן לעשות זאת עם האופניים מאחר ואפשר להכניס אותם לתוך כלי תחבורה ציבורית.

כמעט כל אדם יכול להעיד כי שימוש נוח בתחבורה ציבורית יעילה יכול לחסוך לו המון זמן, אנרגיה ואף כסף. כך אנו רואים כיצד שימוש ברכבת לנקודות בהן יש תחנות מסודרות בערים שונות או שימוש באוטובוסים ליעדים שונים ומגוונים, מציגים את היכולת להתנהל עם אופניים חשמליים למקומות רבים אליהם רוצים להגיע, ובמיוחד פותרים את הבעיה של הפקקים בדרך למקומות העבודה. זאת בזכות האפשרות להכניס את האופניים לכלי תחבורה ציבורית בזכות נהלים מסודרים בנושא זה.

מה המצב ברכבת ישראל

החלק של רכבת ישראל ביצירת מערכת ותשתית תחבורה ציבורית יעילה בישראל הוא גדול. אנו יכולים לראות כיצד מדי יום נעזרים ישראלים רבים ברכבת ומגיעים לעבודה ולנקודות שונות בצורה קלה יותר מאשר ברכב פרטי. כך, הרכבת מבינה את הצרכים של בעלי אופניים חשמליים, והיא מאפשרת לכל אחד שעומד בתנאים שהיא מציגה להגיע עם אופניו לתחנה ולעלות לרכבת כדי להגיע ליעד שמעניין אותו.

לרכבת יש חוקים ונהלים שקובעים כי על הרוכב לעגן את אופניו לנקודות שהרכבת הקצתה לשם כך. בנוסף, יש קרון מיוחד שמיועד לרוכבים על אופניים חשמליים כדי שיוכלו לנסוע בו בנוחות ומבלי להפריע לנוסעים אחרים. חשוב לדעת כי הרכבת גם מתייחסת לאופניים מתקפלים, ומדגישה כי ניתן להעלות אותם לרכבות השונות בזמנים שהיא קבעה. כך, בסופי שבוע למשל, אסור להעלות לרכבת אופניים חשמליים מקופלים, ומי שלא יהיה מודע לכך, יכול למצוא את עצמו בבעיה לא קטנה.

מה לגבי אוטובוסים

הנסיעה באוטובוסים לרוכבי אופניים עם מנוע חשמלי יכולה לעתים להיות מעט יותר מורכבת מאשר ברכבת ישראל. לא מדובר בבעיה מסובכת שבה עלולים להיתקל הרוכבים בישראל, אך בראש ובראש יש הפרדה בין אוטובוסים בינעירוניים שנוסעים לערים השונות ולישובים הרבים ברחבי ישראל, ובין אוטובוסים עירוניים שבסך הכול נוסעים למרחקים קצרים ומביאים נוסעים משכונה מסוימת לשכונה אחרת או למרכז העיר.

בכל הקשור לנסיעה באוטובוסים בינעירוניים, הרי שכאן הדבר קל, ורוכבי האופניים יכולים להכניסם לתא המטען של האוטובוס, כשהעדיפות תינתן לדגמים מתקפלים. אך אם אנו מדברים על אוטובוס עירוני, הרי שכאן על הרוכב של אופניים חשמליים לדעת כי הנהג יתיר להעלות את האופניים רק אם הם קופלו והוכנסו לתיק. ללא תיק יש זכות לנהג לסרב להעלות את הרוכב ואת אופניו, כך שיש להתייחס לנקודה זו ברצינות.

דלג לתוכן מרכזי